דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבונקס - פחות תופעות לוואי 

מאת    [ 03/12/2009 ]

מילים במאמר: 291   [ נצפה 3567 פעמים ]

נתונים ממחקר תצפיתי שכלל 499 נבדקים הראה שמטופלי טרשת נפוצה שלוקחים אבונקס, מדווחים על פחות תופעות לוואי כתוצאה מההזרקה באופן משמעותי בהשוואה לבטאסרון, קופסקון ורביף.


המחקר הראה גם שהמטופלים שלוקחים אבונקס פחות מפספסים הזרקות. תוצאות אלו הוצגו בכינוס האירופי הגדול לטיפול בטרשת נפוצה שנערך בגרמניה ה- ECTRIMS.


"מחקר זה מראה שטיפול באבונקס מוביל לפחות תופעות לוואי כתוצאה מן ההזרקה, ונושא זה חשוב כדי להגביר את היענות החולים לטיפול התרופתי. בתור הזריקה היחידה שנלקחת רק פעם בשבוע, האבונקס מאפשרת לאנשים עם טרשת נפוצה מסוג התקפי-הפוגתי, טיפול נוח לשימוש ואפקטיבי", כך אמר ד"ר קרסטן בייר, החוקר הראשי. "הנוחות של הטיפול התרופתי הינו פקטור משמעותי בשיקולי המטופלים, כי הם אינם מועניינים בטיפול שיפריע להם בחיי היום-יום".


פרוייקט המחקר הנוכחי, The Swiss MS Skin Project, תוכנן בכדי לקבוע את תדירות תופעות הלוואי כתוצאה מן ההזרקה, הכוללות נמק וליפואטרופיה (אזור מצולק כתוצאה מאיבוד שומן באזור ההזרקה), בתרופות הבאות: אבונקס, בטאסרון, קופקסון ורביף. מידע זה חשוב מכיוון שתופעות הלוואי בעקבות ההזרקה מורידות את ההיענות המטופלים להשתשמש בתרופה. המחקר כלל כמעט 500 נבדקים שהשתמשו בתרופה לאורך שנתיים לכל הפחות (משך הטיפול התרופתי הממוצע היה 5.9 שנים) ועקבו אחרי הנבדקים למשך שנה. תוצאות המחקר הראו:


פחות מטופלים שלקחו אבונקס סבלו מתופעות לוואי בעקבות ההזרקה [אבונקס= 13.4%, בטאסרון= 57.7%, קופקסון= 30.4%, רביף= 67.9%]. כשבחנו את הופעות הנמקים גילו שלאבונקס פחות תופעות באופן משמעותי, כמו קופקסון [אבונקס= 0.0%, בטאסרון= 5.7%, קופקסון= 0.0%, רביף= 6.0%]. כשבחנו את הופעת הליפואטרופיה גילו שוב, כי לאבונקס פחות תופעות לוואי מסוג זה[אבונקס= 1.2%, בטאסרון= 8.9%, קופקסון= 13.0%, רביף= 10.3%].


אף לא אחד מהמטופלים שלקחו אבונקס פספסו הזרקה בתקופה של 4 שבועות טרם ההערכה, בעקבות תופעות הלוואי של ההזרקה, בניגוד לטיפולים האחרים.

מתוך האתר Medical News Today

באדיבות אתר כמוני- חברים לבריאות הרשת החברתית הקהילתית הראשונה בעולם בשפה העברית המיועדת לחולים כרוניים, לבני המשפחה ואחרים. הרשת החברתית היחידה המשלבת מידע רפואי מקצועי עדכני ואיכותי. פורום בריאות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב